Google lever af at vise relevante søgeresultater. Hvis brugerne finder, hvad de leder efter, er brugeroplevelsen god og de vil være mere tilbøjelige til at bruge Google oftere. Hver gang der foretages en Google-søgning, skal de mest relevante resultater vises. Det betyder, at ikke alle får de præcis samme søgeresultater, men at de blandt andet påvirkes af den enkelte brugers historiske søgeadfærd. Googles algoritme optimeres konstant, og de enkelte opdateringer øger relevansen af søgeresultaterne. På det seneste har opdateringerne primært været målrettet indhold og brugervenlighed, og særligt opdateringen Hummingbird har ændret måden, hvorpå Google forstår og indekserer indhold. Content is still King. For at opnå de bedste SEO-resultater er det vigtigt med en relevant og brugervenlig indholdsstrategi.
Indhold der matcher målgruppens søgeadfærd og behov
En indholdsstrategi starter typisk med en søgeordsanalyse. Anbefalinger og indholdsstrategi beror på konkret data på både søgevolumen samt konkurrenters og egen synlighed på Google’s søgeresultater. Indholdsstrategien tager udgangspunkt i en målsætning om forbedringer i SEO-resultaterne gennem både eksisterende og nyt indhold.
Det indeholder en indholdsstrategi
Indholdsstrategien tilpasses virksomhedens behov og ressourcer i forhold til analyse, strategi og implementering. En indholdsstrategi indeholder:
Søgeordsanalyse
Webtekster udarbejdet ift. Googles best practices og brugervenlighed
SEO optimering af tekster
Tekster henvendt til alle dele af målgruppens købsstadier og beslutningsprocesser
Hvad indeholder en SEO plan
SEO elementer
Søgeordsanalyse
Vores marketing services indeholder
Vi laver en grundig søgeordsanalyse, der viser hvilke søgeord din målgruppe anvender når de søger. På baggrund af denne indsigt udvikler vi din indholsstrategi.