Det er vigtigt, at man laver det rette indhold og anvender de rette termer på sit website for at blive fundet på søgemaskinerne.
Ofte bliver indhold på et website skrevet ud fra virksomhedens egen opfattelse af produktet, og med udgangspunkt i hvad de ønsker, at virksomheden og produktet skal signalere. Man kan nemt have en tendens til at anvende fagbegreber, branchespecifikt sprog samt interne produktnavne og beskrivelser, som modtageren ikke nødvendigvis har forudsætning for at forstå.
95% af alle søgninger i Danmark sker på Google og vi bruger Google både med B2B og B2C formål. (www.netmarketshare.com). At være synlig på Google ved relevante søgeresultater kan skabe en stor stigning i både synlighed, trafik og resultater. For at opnå høj synlighed på Google og at blive vist øverst på resultatsiden, kræver det bl.a. at indholdet på websitet matcher den søgeadfærd, som målgruppen har. Men hvordan sikres, at kommunikationen stemmer overens med målgruppe?
Data er essentielt for kommunikationen på en hjemmeside. Uden data ender det oftets med den interne kommunikation, som overføres til hjemmesiden, men med en søgeordsanalyse vil data vejlede gennem indholdsproduktionen. Derudover, så vurdere søgeordsanalysen søgevolumen på søgeord hvor der er størst potentiale for at hente gode resultater.
I morgen skal være bedre end i går