Webanalyse

Oversæt data til praktisk indsigt for at forbedre og optimere digitale kampagner

Analyse af webtrafik

Google Ads er det største annoncemedie i Danmark og mange andre lande. Man søger efter information alle steder i købsprocessen, og det gælder både inden for B2C og B2B. Derfor er det uhyre vigtigt at være til stede i toppen af søgeresultaterne, når potentielle kunder viser interesse. På den måde kan det undgås, at de henvender sig til konkurrerende virksomheder, som er mere synlige.

Brug data til at forbedre aktiviteterne

Hos Marketing Mind arbejder vi med webanalyse med udgangspunkt i vores kunders behov. Herunder valg af tracking tool (Google Analytics, Omniture, Webtrends, eye tracking, kampagnetracking, rapportering, konverteringsoptimering etc.

Vi ser webanalyse som et afgørende bindeled mellem virksomhedens øvrige digitale aktiviteter, der giver værdifulde indsigter, som kan anvende på tværs af organisationen og aktiviterne.

Webanalyse produkter

Google analytics

Google Analytics giver indsigt i et websites trafik og de besøgendes adfærd og er et redskab til måling på målopfyldelsen af ens digitale strategi herunder marketing aktiviteter

Google tag manager

Google tag manager er et effektivt og fleksibelt system, der giver mulighed for nemt og hurtigt at administrere tags og koder på et website uden at involvere eventuel IT eller web afdeling