Google Analytics giver indsigt i et websites trafik og de besøgendes adfærd. Det er muligt at måle resultaterne og giver derfor en fordelagtig mulighed for at få indblik i, hvilke dele og aktiviteter, der kan optimeres for at forbedre resultaterne, der skabes via websitet.
Analytics giver mulighed for at opsætte dashboards med lige præcis de informationer og KPI’er, som er relevante for den enkelte medarbejder, hvilket gør det nemt at anvende i det daglige arbejde.
Google Analytics giver et overblik over hjemmesiden præstation, derudover et indblik i hvad, der kan optimeres og tilpasses i forhold til de besøgendes adfærd på hjemmesiden.
Det er muligt at se hvilke trafikkilder, der giver trafik og konverteringer, samt hvordan brugerne engagerer sig og navigerer på hjemmesiden, og det er muligt at sammenligne KPI’er over tid.
At kende sine data via Google Analytics kan gøre stor forskel på resultaterne på tværs af alle aktiviteter, virksomheden foretager.
Google Analytics giver en række muligheder, der vil gøre det nemmere at få overblik over resultaterne på en hjemmeside, derudover giver det mulighed for at optimere både trafikken og indholdet på hjemmesiden.