Search Engine Optimization (SEO)

Søgemaskineoptimering er en vigtig af en digital strategi

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering (eller SEO) handler kort sagt om at opnå bedre synlighed i søgemaskinerne – f.eks. Google og Bing. I dag er potentielle kunder meget målrettede og bevidste i både informations- og købsproces. Man googler informationer, priser og anmeldelser af et givent produkt eller service, og hvis de ikke støder på dit website i denne proces, men i stedet din konkurrents website, er der stor sandsynlighed for at de vælger konkurrenten.

For ikke at gå glip af et stort forretningspotentiale, er det derfor afgørende at arbejde ud fra en overordnet SEO-strategi, der sikrer bedre resultater og synlighed i søgemaskinerne.

Sidens indhold

0
% af alle klik på Google tilfalder til de tre øverste organiske placeringer
0
% eller færre vælger at klikke videre til side to i søgeresultaterne
0
søgninger foretager en B2B researcher før engagement i en specifik virksomheds website
0
% af B2B beslutningstagerne bruger søgemaskinerne for at hente information inden en beslutning eller et køb

SEO eksponerer virksomheden online

Markedsføring handler om at målrette kommunikationen til de rette brugere på det rette sted. I forhold til online markedsføring er Google ét af de mest brugte værktøjer, når brugere ønsker at finde en specifik viden. Derfor er det alfa omega, at man som virksomhed er til stede, når en potentiel kunde foretager en relevant søgning på Google.

Der er lavet indtil flere undersøgelser af brugernes adfærd på Google, og de taler alle sammen et tydeligt sprog:

Grundlæggende principper i en SEO-strategi

Søgemaskineoptimering består grundlæggende af følgende hovedelementer, som alle er essentielle for at opnå en bedre placering:
På tværs af disse hovedelementer er brugervenlighed. Brugervenligheden er vigtig at tage højde for, da Google består ved at vise de bedste og mest relevante websites til sine brugere. Hvis et website er svær at navigere rundt på, indeholder forstyrrende elementer eller ikke lever op til målgruppens forventninger, vil de med stor sandsynlighed forlade den efter kort tid.
Marketing Mind's SEO pyramide

En målrettet SEO-strategi

En målrettet SEO-strategi skal være en del af virksomhedens overordnede digitale strategi, som bør indeholde klare definerede mål, detaljer for SEO aktiviteter, eksekveringsbeskrivelser og ikke mindst processer for at måle success.

Marketing Mind planlægger og eksekverer SEO strategier for virksomheder i alle brancher og markeder. Strategien vil indeholde præcis de SEO aktiviteter, som kan hjælpe med at løse de udfordringer som virksomheden står overfor.

Teknisk analyse

Vi laver en komplet analyse af hjemmesiden hvor vi tager højde for SEO faktorer der sikre hjemmesiden bedre indeksering og højere søgeresultater.

Søgeordsanalyse

Vi laver en grundig søgeordsanalyse, der viser hvilke søgeord din målgruppe anvender når de søger. På baggrund af denne indsigt udvikler vi din indholsstrategi.

Tekst produktion

Vi assisterer med produktion af relevant SEO optimeret indhold for maksimal effekt og resultater.

Linkbuilding

For at opnå bedre placering og synlighed i søgemaskinernes resultater, udarbejder vi den rette linkbuilding-strategi.

Lad os mødes til en kaffe