Søgemaskineoptimering (eller SEO) handler kort sagt om at opnå bedre synlighed i søgemaskinerne – f.eks. Google og Bing. I dag er potentielle kunder meget målrettede og bevidste i både informations- og købsproces. Man googler informationer, priser og anmeldelser af et givent produkt eller service, og hvis de ikke støder på dit website i denne proces, men i stedet din konkurrents website, er der stor sandsynlighed for at de vælger konkurrenten.
For ikke at gå glip af et stort forretningspotentiale, er det derfor afgørende at arbejde ud fra en overordnet SEO-strategi, der sikrer bedre resultater og synlighed i søgemaskinerne.
Markedsføring handler om at målrette kommunikationen til de rette brugere på det rette sted. I forhold til online markedsføring er Google ét af de mest brugte værktøjer, når brugere ønsker at finde en specifik viden. Derfor er det alfa omega, at man som virksomhed er til stede, når en potentiel kunde foretager en relevant søgning på Google.
Markedsføring handler om at målrette kommunikationen til de rette brugere på det rette sted. I forhold til online markedsføring er Google ét af de mest brugte værktøjer, når brugere ønsker at finde en specifik viden. Derfor er det alfa omega, at man som virksomhed er til stede, når en potentiel kunde foretager en relevant søgning på Google.
En målrettet SEO-strategi skal være en del af virksomhedens overordnede digitale strategi, som bør indeholde klare definerede mål, detaljer for SEO aktiviteter, eksekveringsbeskrivelser og ikke mindst processer for at måle success.
Marketing Mind planlægger og eksekverer SEO strategier for virksomheder i alle brancher og markeder. Strategien vil indeholde præcis de SEO aktiviteter, som kan hjælpe med at løse de udfordringer som virksomheden står overfor.
Søgemaskineoptimering består grundlæggende af følgende hovedelementer, som alle er essentielle for at opnå en bedre placering:
I morgen skal være bedre end i går