Virksomhedernes fortrukne sociale medie er LinkedIn

LinkedIn

På verdensplan har mere end 400 millioner oprettet en LinkedIn profil, og i Danmark er der over 2 millioner aktive LinkedIn brugere. Det gør LinkedIn til det største forretningsmæssige sociale medie – og det er i fortsat vækst. For virksomheder har mediet mange marketingmæssige muligheder:

Oplagt annonceringsmedie for B2B virksomheder

LinkedIn er et oplagt medie til annoncering for B2B virksomheder. Via målrettet annoncering kan man nå de relevante beslutningstagere og optimere sin leadgenerering.
LinkedIn annonceringen kan segmenteres til en meget specifik målgruppe, hvilket sikrer meget høj relevans. For eksempel er det muligt at annoncere direkte til personer med en specifik jobtitel/jobfunktion eller en målgruppe, som befinder sig i en bestemt branche eller geografisk område.

Større synlighed flere steder i købscyklussen

I mange tilfælde er beslutningsprocessen for B2B virksomheds målgrupper lang, og det er derfor afgørende at være synlig flere steder i beslutningsprocessen med relevante budskaber. Ved anvendelse af LinkedIn’s forskellige annonceringsmuligheder øges annoncørens synlighed og mulighed for at eksponere målgruppen for relevante budskaber.

Primære fordele ved LinkedIn annoncering

Følgende fordele kan fremhæves ved anvendelse af LinkedIn annoncering:

Annoncerings muligheder med LinkedIn

InMails

Ved hjælp af de mange segmenteringsmuligheder kan virksomheder sende en direct mail, LinkedIn InMails, til en specifik målgruppe på LinkedIn.

Tekstannoncering

Cost-per-click (CPC) tekstannoncer består af en kort tekst samt et billede – typisk af virksomhedens logo – samt link til website eller LinkedIn profil.

Sponsorerede Updates

Det er muligt at promovere en LinkedIn opdatering til en specifik målgruppe. Brug Sponsorerede Updates, hvis formålet er at skabe øget synlighed og engagement.

Bannerannoncering

Vælges hvis det primære formål er branding. I modsætning til tekstannoncer betaler man pr. visning (CPM). Banneret er sticky og man betaler derfor kun for reelle visninger.

Andre sociale platforme

Instagram

Instagram giver en lang række muligheder for segmentering og udformning af annoncer og budskaber, som gør mediet til en effektiv kanal til at komme i kontakt med sin målgruppe

Snapchat

Snapchat giver en lang række muligheder for segmentering og udformning af annoncer og budskaber, som gør mediet til en effektiv kanal til at komme i kontakt med sin målgruppe

Facebook

Facebook giver en lang række muligheder for segmentering og udformning af annoncer og budskaber, som gør mediet til en effektiv kanal til at komme i kontakt med sin målgruppe

TikTok

TikTok giver en lang række muligheder for segmentering og udformning af annoncer og budskaber, som gør mediet til en effektiv kanal til at komme i kontakt med sin målgruppe

Quick facts

LinkedIn i Danmark
2.040.000 aktive medlemmer
37.000 aktive virksomhedsprofiler

Snak med vores specialister om at nå ud til dine B2B målgrupper