Bruger du de rigtige søgeord?

Søgeordsanalyse

Det er vigtigt, at man laver det rette indhold og anvender de rette termer på sit website for at blive fundet på søgemaskinerne.

Søgeordsanalyse

Ofte bliver indhold på et website skrevet ud fra virksomhedens egen opfattelse af produktet, og med udgangspunkt i hvad de ønsker, at virksomheden og produktet skal signalere.
 Man kan nemt have en tendens til at anvende fagbegreber, branchespecifikt sprog samt interne produktnavne og beskrivelser, som modtageren ikke nødvendigvis har forudsætning for at forstå.

Sidens indhold

Vidste du at…

95% af alle søgninger i Danmark sker på Google og vi bruger Google både med B2B og B2C formål. (www.netmarketshare.com). At være synlig på Google ved relevante søgeresultater kan skabe en stor stigning i både synlighed, trafik og resultater. For at opnå høj synlighed på Google og at blive vist øverst på resultatsiden, kræver det bl.a. at indholdet på websitet matcher den søgeadfærd, som målgruppen har. Men hvordan sikres, at kommunikationen stemmer overens med målgruppe?

0
%

Få indsigter i målgruppens søgeadfærd

Søgeordsanalyse hjælper med at kortlægge, hvilke søgeord der anvendes, når der søges på Google efter eksempelvis dine produkter eller services. Anvendes denne søgeordsanalyse som fundament for indholdsstrategien på hjemmesiden, sikres kommunikationen mellem virksomhed og hvad målgruppen efterspørger.

Hvad bidrager søgeordsanalyse med?

Data er essentielt for kommunikationen på en hjemmeside. Uden data ender det oftets med den interne kommunikation, som overføres til hjemmesiden, men med en søgeordsanalyse vil data vejlede gennem indholdsproduktionen. Derudover, så vurdere søgeordsanalysen søgevolumen på søgeord hvor der er størst potentiale for at hente gode resultater.

Brug analysen på tre niveauer

En søgeordsanalyse kan anvendes på tre niveauer som henholdsvis er, strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Strategisk niveau

Analysen bidrager med overordnede indsigter omkring markedet:

Taktisk niveau

Analysen kan bruges til opbygning af informationsarkitektur og prioritering af indhold. Med en indholdsstruktur, der afspejler målgruppens efterspørgsel, bliver brugervenligheden øget. Når hjemmesiden indeholder de begreber, som målgruppen anvender, opstår der tillid til, at virksomheden kan tilbyde det efterspurgte.

Operationelt niveau

Brug søgeordsanalysen til at optimere det eksisterende indhold på hjemmesiden, lav en plan for nyt indhold, som har potentiale til at drive relevant trafik til hjemmesiden. Analysen giver blandt andet svar på følgende:
At arbejde operationelt med søgeordsanalyser på både eksisterende og nyt indhold på hjemmesiden, vil medvirke til en høj synlighed på Googles søgeresultater, og dermed højest sandsynligt øge antal besøgende på hjemmesiden samt resultater.

Primære fordele ved søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse giver overblik over markedet herunder målgruppe og konkurrence. Ved at udvikle hjemmesiden med relevant indhold, opnås en højere synlighed på søgemaskinerne ved forretningsrelevante søgninger.

Andre SEO elementer

Linkbuilding

For at opnå bedre placering og synlighed i søgemaskinernes resultater, udarbejder vi den rette linkbuilding-strategi.

Teknisk analyse

Vi laver en komplet analyse af hjemmesiden hvor vi tager højde for SEO faktorer der sikre hjemmesiden bedre indeksering og højere søgeresultater.

Tekst produktion

Vi assisterer med produktion af relevant SEO optimeret indhold for maksimal effekt og resultater.

Lad os mødes til en kaffe