Google Ads

Google Adwords er det største annoncemedie i Danmark og mange andre lande.

Få rådgivning af certificerede Google Ads specialister

Google Ads er det største annoncemedie i Danmark og mange andre lande. Man søger efter information alle steder i købsprocessen, og det gælder både inden for B2C og B2B. Derfor er det uhyre vigtigt at være til stede i toppen af søgeresultaterne, når potentielle kunder viser interesse. På den måde kan det undgås, at de henvender sig til konkurrerende virksomheder, som er mere synlige.

Sidens indhold

Vidste du at…

90% af alle søgninger i EU foretages på Google – og 44% anvendte en søgemaskine i forbindelse med deres seneste online køb. Google Ads er derfor en uundværlig annonceringsform, hvis man ønsker at være maksimalt synlig, når potentielle kunder søger online.
0
%

Hvordan fungerer Google Ads?

Google Ads annoncer vises i toppen af Google resultater over de organiske søgeresultater. Afhængigt af, hvor stor konkurrencen er, kan annoncer også findes under de organiske søgeresultater. Til forskel fra de organiske resultater (SEO) kan man via Ads betale sig til en topplacering, og man betaler kun per klik (CPC).
En Ads annonce vil blive vist, hvis søgeordet matcher den søgning, som netop er fortaget. Ud fra parametre som budget, annoncekvalitet, budpris, relevans mellem søgeord, annonce og landing page, klikrate og bounce rate vurderer Google, hvor højt virksomhedens annonce skal vises. Tilsammen udgør disse parametre Googles kvalitetsscore, som har indflydelse på, hvor meget der skal betales for søgeord og annonceklik. Google Ads er auktionsbaseret, hvilket vil sige, at den der betaler mest kombineret med at have en høj ad rank og kvalitetsscore opnår den højeste placering.
Marketing Mind kan hjælpe med at få den bedst mulige kvalitetsscore, som sikrer den lavest mulige klikpris uden at miste trafik.

Skab en optimal SEA strategi

Det er hurtigt at komme i gang med Google Ads annoncering, men uden en klar SEA-strategi, er der visse faldgrupper, man skal være særlig opmærksom på. Marketing Mind har certificerede Ads specialister, og har tilegnet sig ekspertviden gennem mange års praktisk erfaring. Vi kan derfor rådgive, planlægge og eksekvere en optimal SEA-strategi, der hjælper virksomheden med at undgå de mest gængse faldgrupper:

5 hurtige

Fordele ved Adwords annoncering

Sådan virker linkbuilding

Der findes flere forskellige måder at arbejde med link building på, hvor naturlige links fra hjemmesider, der linker på grund af godt og relevant indhold er de bedste, men samtidig også sværeste at påvirke. Link building kan dog fungere via skabte links, hvor man aktivt opsøger og eventuelt placerer links til hjemmesiden.

Primære fordele ved linkbuilding

Link building giver dig muligheden for at tiltrække relevant trafik via gode placeringer i søgeresultaterne og derved tiltrække flere potentielle kunder.