Google Tag Manager er et yderst effektivt og fleksibelt system, der giver mulighed for nemt og hurtigt at administrere tags og koder på et website eller en app uden at involvere virksomhedens eventuelle IT eller web afdeling.
Ved at implementere Google Tag Manager bliver det langt nemmere at implementere f.eks. Google Analytics, Retargeting tags, conversion tags etc., hvad enten det er et Google tag eller fra tredje part.
Derfor skal din virksomhed implementere Google Tag Manager
Google Tag Manager gør det nemmere og hurtigere for virksomheder at installere tags og scripts på hjemmesiden, så man kan effektmåle og målrette sine indsatser mest optimalt.
Sådan virker Google tag manager
Google Tag Manager fungerer som en tag container, hvor man kan lægge tags og koder på sit website uden at skulle implementere dem direkte i websitekoden.
At anvende et containersystem mindsker risikoen for fejl og effektiviserer processen, så man undgår unødvendig lang behandlingstid.
Når først Tag Manager er installeret på websitet, kan man opdatere, tilføje og administrere tags direkte i systemet. Der kan gives forskellige adgang til systemet, så man sikrer kontrol over hvem der publicerer tags.
Man kan administrere flere websites via en Google Tag Manager konto, hvorfor det oftest er nok med en konto per virksomhed, selvom man har flere websites.
Primære fordele ved Google tag manager
Google Tag Manager giver bedre overblik over både hvilke tags, der er på hjemmesiden og sikrer hurtig installation af nye tags.
Implementering udenom IT-afdeling
Implementering af tags på få minutter
Samling på tags giver overblik og forbedrer ofte sidens load tid
Andre produkter
Google analytics
Google Analytics giver indsigt i et websites trafik og de besøgendes adfærd og er et redskab til måling på målopfyldelsen af ens digitale strategi herunder marketing aktiviteter